Forum

Kommentarer til »Dyrk jordskokker og lav sund mad«

På denne side finder du kommentarer til teksten Dyrk jordskokker og lav sund mad. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Rasmussen, 25. oktober 2008 kl. 9.48

Det kunne da godt være at vi skulle prøve dem.

– Tove Rasmussen

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. oktober 2008 kl. 16.39

Jeg mener at karna har skrevet en artikel omkring dyrkning af dem tidligere.Bare prisen på dem alene gør at det værd at dyrke dem

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne M.Fredsted, 23. september 2009 kl. 10.44

Jeg har på andet år, et flot hegn af jordskokker. Jeg har endda været

så heldig at få fat i den sort som blomstrer.(Jeg deler gerne ud af dem) I år vil

vil jeg høste og tage de flotteste fra til avl næste år, og her kommer så

spørgsmålet. Hvordan opbevarer jeg jordskokkerne, vinteren over? Og

hvordan undgår jeg at de rådner?

hilsen Marianne

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. september 2009 kl. 12.10

Hej Marianne

Det alderbedst er at ligge dem kold som mulig, dog må de ikke få frost. Jeg bhar mine i jorden hele tiden og dækker dem til med masse af halm lige inden frosten kommer. Så kan du høste af dem længe. Jeg har selv den sort med blomst men er ikke god til at gøre brug af dem. Det er hverken opskrifter eller dovenskab, som plager mig og som tidliger skrevet så koster de nok til at dyrke selv. Jordskokker skulle være gode erstatninger for kartofler, hvis man er diabetikker. Da dens sukker ikke påvirker insulinen.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 23. september 2009 kl. 20.14

Mine jordskokker ligger i jorden året rundt (er anbefalet at være den bedste måde at opbevare på). Jeg værken sår eller sætter nogle, men forsøger at rense jorden for dem, hvilket endnu ikke er lykkes. Og de kommer mere end tæt op. håp

Nyt svar til emnet »Dyrk jordskokker og lav sund mad«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Dyrk jordskokker og lav sund mad«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider