Forum

Kommentarer til »Hjulkrone«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hjulkrone. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 12. november 2008 kl. 19.33

Efter at Gin&Tonic med agurkesmag er blevet moderne, har jeg tænkt mig at prøve at lave min egen agurkegin med hjulkroneblade.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 13. november 2008 kl. 19.16

Hvis man er til NOMA mad, lyder det også som en af de ting jeg kan risikere, at få serveret når jeg snart skal ind og prøve deres meny!

Glæder mig-selv om deres udsendelse ikke just var flatterende for stedet.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 13. november 2008 kl. 22.50

Første gang jeg så en hjulkrone-blomst var hos min moster var jeg hel sikker på, at det var en edderkop der var faldet ned på kagen

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Beby J. A. Madsen, 12. maj 2009 kl. 23.06

Hjulkrone er også godt ved slem forkølelse – speciel bladene. De virker ligesom hostesaft ved at løsne slim i lungerne. Har selv prøvet.

Mh. Beby Madsen

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karsten Petersen, 29. august 2017 kl. 14.08

Hvordan høster / tages der frø fra Hjulkrone

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 29. august 2017 kl. 19.36

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 29. august 2017 kl. 19.39

Hos mig får den bare lov at selvså, så jeg har aldrig tjekket hvordan frøene ser ud, men her kan du se billeder af frøstand og frø. Jeg går ud fra, at frøstanden skal tørre på planten inden plukning. Den står under det latinske navn Borago Officinalis.

Og HUSK så lige at planten indeholder kræftfremkadende stoffer, så det kan IKKE anbefales at spise hverken blade eller blomster.

theseedsite.co.uk/db8.html

Nyt svar til emnet »Hjulkrone«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hjulkrone«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider