Forum

Kommentarer til »Hvidkløver som prydplante«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvidkløver som prydplante. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 4. februar 2009 kl. 21.25

Fantastisk! Hvor er de smukke, og de ¨må alt andet lige være godt for det naturlige liv i haven. Hvor kan man købe disse sorter?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 25. april 2019 kl. 15.24

Jeg faldt lige over en af disse sjove pryd hvidkløver. Der må være nogen som har gjort sig erfaringer med dem i det forgange årti. Hvor hurtigt breder de sig? er de frøægte? andet man skal være obs på?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 26. april 2019 kl. 7.57

Hej Claus
Kløveren på billedet fik jeg i en 12 cm potte for ca 1 år siden.
Den har fint klaret den milde vinter ude. På trods af, at den jævnligt er blevet bidt helt ned af dådyr.

Kuglepennen i midten af potten, giver et indtryk af hvor billigt den har bredt sig. Det ville formentligt være meget mere direkte i jorden.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 26. april 2019 kl. 7.58

PS den har endnu ikke blomstret.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 26. april 2019 kl. 15.05

Tak for info. Det ser da ud til at den er fin til bunddække selv hvis man er nødt til at formere den ved deling.
Det kan være den lige skal føle sig mere etableret inden den blomstrer, for det håber jeg da de gør. Det må vi lige holde hinanden opdateret på.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 8. juni 2019 kl. 18.21

Opdatering.
Har nu delt mine kløvere. Nogle stykker i potter og resten i de bare pletter som mulvarpeskuddene har efterladt. Det sidste for at, se om kløveren vil dække pletterne.

En af planterne i potterne, har nu sat blomst, som ser ud som en ganske almindelig hvidkløverblomst.
Om der kommer frø og om de i givet fald vil være fertile, må tiden vise. Hvis altså de overlever. Et eller andet meget lille insekt(?) er begyndt at æde af bladene, helt ind til nerverne.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 8. juni 2019 kl. 18.30

Vi har en hvidkløver med rødbrune blade. Den må kunne lide os, for vi har netop delt den, så den nu står langs terrassekanten i sommerhuset.
Her i Næstved er den selvsående, men jeg ved ikke, om de stammer fra samme plante - det må i spørge min kone om ;o)

Nyt svar til emnet »Hvidkløver som prydplante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvidkløver som prydplante«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider