Forum

Kommentarer til »Er der en ny plante på vej på mine orkidéer?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er der en ny plante på vej på mine orkidéer? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britta, 7. februar 2009 kl. 18.03

Hej! vedrørende orkideèr med små børn, har jeg en' som foreløbig har lavet 6 små nye orkideer.Jeg har plantet 4 af dem i potter og en er ved at blomstre og en anden er ved at lave små nye børn igen.Det er da ikke almindeligt. Jeg har 25 orkideer,så jeg syntes at jeg ved lidt om det.Det er en hvid med små blomster.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Bohnstedt, 27. august 2009 kl. 12.41

Du skriver at der i orkidebogen står, at phalaeonopsis ikke laver nye sideskud men derimod kun blomstrer på eksisterende grene. Men jeg oplever da ofte med mine orkideer, at de gør begge dele – at der simpelthen kommer et helt nyt skud fra roden af.

Mvh Louise.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit Schledermann, 21. september 2009 kl. 9.44

Jeg har haft en orkide i mange år, og til sidst blev bladene slatne. Da jeg ville kassere den, så jeg en lille ny plante på en stængel. Jeg har brækket den af og sat den i vand. Der er kun stængelstykket som rod. Nu ved jeg ikke, om den vedblivende skal være i vand, til der evt. kommer rødder, eller om den kan plantes, når der ikke er rødder på, og hvad den skal plantes i (pinjebark?).

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 21. september 2009 kl. 15.43

Jeg tror ikke der kommer rødder på ved at stænglen står i vand, normalt skal de sidde til de har dannet rødder på moderplanten.

Men hvis, ja så skal den plantes i orkidejord som den gamle plante, når rødderne er et par cm, gerne længere

Nyt svar til emnet »Er der en ny plante på vej på mine orkidéer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er der en ny plante på vej på mine orkidéer?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider