Forum

Kommentarer til »Lenes såtips til forkultivering«

På denne side finder du kommentarer til teksten Lenes såtips til forkultivering. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 28. marts 2009 kl. 23.24

Vedr. så- og priklejord, så har jeg i år brugt noget fra Isabella Smith. Det blev købt sidste år, men jeg kan ikke huske, om det var til forårets forspiring eller først senere på sommeren.

Ihvertfald må jeg erfare i år, at det er alt for tungt og vist for sandholdigt. Frøene har spiret, men siden har de stået i stampe, som om jorden er for tæt og tung og mangler luft til, at rødderne kan udvikle sig. Jorden har ikke været mere våd ved såning end den plejer, jeg forspirer hvert år.

Hvad kan mon være årsagen? Sammensætning er: Spagnum, have-park kompost, komposteret granbark, sand. Er jorden mon for sur? – Analyse af næringsstoffer: Nitrat 1–30, Fosfor 20–35, Kalium 25–40, Magnesium 15–25, Calcium min. 150, Bor 1,1, (jern, zink, kobber), Svovl 8,9, Mangan 52, Ammonium 50, Total kvælstof 0,5%.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 30. marts 2009 kl. 20.30

Jeg har sået i alm pottemuld og mine frø står også i stampe...Kan planterne stå for køligt...Mine står i soveværelset...eller er det virkelig jorden? Måske er det bare godt at de udvikler sig så langsomt:-) Jeg er i vildrede

Lone

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony Bülow, 9. september 2009 kl. 18.03

Tak til Lene for hendes lærerige såtips, dem kan man kun have glæde af.

Nu er chili flerårige, hvordan vinteropbevarer man sine chili når det bliver for koldt i drivhuset?

Nyt svar til emnet »Lenes såtips til forkultivering«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Lenes såtips til forkultivering«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider