Forum

Kommentarer til »Findes der giftige larver i Danmark?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes der giftige larver i Danmark? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: 6.D, 7. august 2003 kl. 12.28

Sådan en har jeg måske set...

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nick 6.D, 7. august 2003 kl. 12.39

Sådan en har jeg måske set!

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: PIA MØLLER, 16. september 2005 kl. 6.32

Godt at denne side findes.Her til morgen siger min datter på 6 år at hun har ondt i sin hånd og kan ikke rette den ene finger ud,der til fortæller hun at hun har rørt(haft en i hånden)en Bjørnelarve og den er giftig,py ha sikke en omgang kl.06.00 om morgenen,jeg havde heldigvis noget xylokcain,som er smerte/kløstillende.

Men hun siger den var sort med rødt lign. på ryggen fandt den nede ved klipperne,vi bor på Bornholm,hvad kunne det have været?

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Wehde, 30. oktober 2011 kl. 19.38

Her i lørdags, var jeg oppe i min tante og onkels sommerhus, og så fandt jeg en larve. jeg syntes den var flot og tog den op, men den larve har bare givet mig udslet på begge mine hænder. det klør helt vildt, og der er små røde knubber ! Jeg har prøvet alt, og jeg ved bare ikke hvordan jeg for kløen og svigen til at stoppe.
Larven var sort, og ret stor og lang. med en slags pels.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Wehde, 30. oktober 2011 kl. 19.46

Hov, mente knopper

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Wehde, 30. oktober 2011 kl. 19.49

Det var en larve magen til denne her !

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 31. oktober 2011 kl. 8.38

Hej Camilla Wehde

Kontakt din læge - du har brug for kløestillende, allergidæmpende behandling. Det må være en opgave for fagfolk :-)
God bedring !

Med venlig hilsen fra
Lone

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 31. oktober 2011 kl. 10.53

Hej Camilla.

Det ligner larven fra en brombærspinder.

Jeg har været ude for med et barnebarn, som tog sådan en larve op og fik de symtomer som du beskriver.

Mvh. Hans

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eduardo Monza, 2. november 2011 kl. 17.37

Det gør der helt bestemt. Jeg har også oplevet samme symptomer som bliver beskrevet

Kh

Nyt svar til emnet »Findes der giftige larver i Danmark?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes der giftige larver i Danmark?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider