Forum

Kommentarer til »Hvorfor kan rosmarin først sættes ud i maj?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor kan rosmarin først sættes ud i maj? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Møller Rasmussen, Kallerupvej 3, 5230 Odense, 23. april 2009 kl. 12.58

Det var måske en sandhed, der nu står for fald.

Vi købte på torvet en meget lille rosmarin i en potte som krydderurt i vindueskarmen.

I løbet af sommeren – altså for ca. 15 år siden – plantede vi den imidlertid ud i haven i en halv meters afstand fra en sydvendt husmur.

Den er nu mere end to meter høj – vi producerer stiklinger ved hjælp af ''lavendelsnit'' og bruger meget ofte dens skud i køkkenet. Den står nu med smukke blå blomster, og er for nylig skåret tilbage, fordi den begynder at blive for stor...

Jeg kender mindst ét andet sted i her i byen, hvor der står en meget større byen, hvor der i mange flere har stået en Rosmarin. Den er mindst to-tr meter på alle leder...

Der er ingen til at betænke sig på udplantning. Måske er klimaet ændret...

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 23. april 2009 kl. 14.04

Jeg tror også at klimaet bevæger sig i den rosmarinvenlige retning, men igen skal man tænke på, hvor man bor.

Mine to her på det milde Vestlolland har stået flere vintre på friland, den ene endda ude midt i haven. De kom fint gennem vinteren og har haft et lille blomsterflor hele vinteren. Nu blomstrer de rigtigt, men her i foråret blev en del af topskuddene helt visne og jeg måtte klippe dem noget tilbage. Jeg har brugt af den hele vinteren.

Nyt svar til emnet »Hvorfor kan rosmarin først sættes ud i maj?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor kan rosmarin først sættes ud i maj?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider