Forum

Kommentarer til »Agurkskimmel«

På denne side finder du kommentarer til teksten Agurkskimmel. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 12. august 2003 kl. 11.44

Ikke alle sorter er lige modtagelige for infektion med svampesygdommen Agurkskimmel.

Hvis du har flere agurksorter i drivhuset, og de ikke angribes lige hurtigt af agurkskimmel, så send en kommentar med oplysning herom.

Jeg har i år agurkskimmel, og angrebet startede først på Futura, mens Skoleagurk fra Dæhnfeldt blev angrebet efterfølgende. De står lige ved siden af hinanden og var begge kraftige og sunde planter, så jeg tror at det her skyldes sorterne – men helt sikker kan man jo aldrig være. Derfor er der brug for flere iagttagelser fra flest mulige drivhuse.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne, 21. august 2003 kl. 9.18

Jeg er også blevet angrebet af agurkskimmel i år. Jeg dyrker 2 sorter i drivhus. Petita, skoleagurk og Athene, slangeagurk. Athene er helt klart den der klare sig bedst. Jeg beskære ikke sideskudene og derved kan jeg stadig høste agurker. Petita blev først angrebet og er nu næsten helt død efter ca. 3 uger. Før angrebet var begge sorter i fin vækst og gav mange agurker.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karina, 22. maj 2005 kl. 17.50

Kan agurkskimmel smitte mine alm. stueplanter jeg bor i lejlighed har et lækkert sydvendt vindue til min skoleagurk, jeg har også tomatplanter og oliven er mine planter i smittefare?

Nyt svar til emnet »Agurkskimmel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Agurkskimmel«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider