Forum

Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg min figen fra Provence?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan beskærer jeg min figen fra Provence? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lindis Koch., 5. september 2009 kl. 11.09

Jeg har købt et fignetræ i Brugsen i Juli det er 60 cm og har allerrede 8 figner det er plantet på nordøstsiden op af huset er det godt eller skidt.

venlig hilsen L K.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gurli Baggesen, 5. september 2009 kl. 13.37

Hvor meget vand skal mine nye roser have? De står østvendt.

Med venlig hilsen og forhåbning om svar fra Gurli, Gørlev.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 5. september 2009 kl. 14.36

Gurli
Det her er en tråd angående figen og ikke roser.

Nej det er ikke optimalt at placere en figen op ad en nordøst
mur, en figen kræver masser af sol, varme og læ.

Mvh. Svend Høst

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gurli Baggesen, 5. september 2009 kl. 15.43

Svend, du må meget gerne holde en rolig og venlig tone, så vi alle kan være her. Hvis man ikke har noget pænt at sige, bør man tie.

Gurli Baggesen, Gørlev

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 5. september 2009 kl. 16.06

Gurli, der er ingen rosenfolk der ser dit indlæg, når det står under figner. Derfor er det bedst at oprette en ny tråd.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Gram, 1. november 2009 kl. 17.02

Hallo derude
Vi har en flot stor figenbusk, ca 5 år gammel. Den står mod syd, så vækstbetingelserne bør være i orden. Den har i flere år nu fået en masse figner, store og flotte. De ser ud som figner bør se ud, men de smager af absolut ingenting. Er der en god forklaring på dette.

Mange hilsner Anne Gram

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. november 2009 kl. 19.47

Hej Anne.

Har du nogen anelse om figen navnet. De fleste figenarter smager rigtig godt når de er helt modne. Hvis de bliver plukket lidt for tidligt smager de faktisk ikke af ret meget. En helt moden figen skal næsten falde ned i hånden ved berøring, så er den sød og lækker. Myrerne går også først igang når de er helt modne. Figenbusken passer sig selv, skal ikke gødes og højst vandes i meget tørre perioder hvis den står udendørs.

Nyt svar til emnet »Hvordan beskærer jeg min figen fra Provence?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg min figen fra Provence?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider