Forum

Kommentarer til »Haven giver masser af grønsager og honning«

På denne side finder du kommentarer til teksten Haven giver masser af grønsager og honning. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Agerbæk Nielsen, 24. august 2003 kl. 23.27

Jeg forstår ikke?

jeg har haft stor udbytte af Equisa
har plantet dem som jeg plejer sidst
i marts. venlig hilsen bent

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: BN, 27. august 2003 kl. 12.36

Planten hedder Kæmpe-Balsamin (Impatiens glandulifera). Den trives på fugtig, skygget og næringsrig bund. Den er smuk, men på Skov- og Naturstyrelsens liste over potentielt invasive arter dvs. arter som kan sprede sig voldsomt og eventuelt true oprindelige danske arter.

Vh Birthe Nicolaisen

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 27. august 2003 kl. 16.16

For mit vedkommende har jeg noteret, at udbyttet af den i alle måder fremragende spisekartoffel Exquisa er mindre i år.

Jeg har således noteret færre kartofler pr. top.

Det kan skyldes, at jeg har lagt de forspirede kartofler tættere end i fjor, og det er derfor en selvforskyldt forskel.

Den omstændighed, at der er registret flere små kartofler pr. kg, hænger efter min opfattelse sammen med, at den reelle vækstsæson har været kortere på grund af tidligere visning af toppene.

Jeg dyrker Exquisa på et areal, der består af meget tung lerjord, og som først er tjenlig i løbet af maj.

I øvrigt er der gjort tilsvarende observationer i relation til Asparges-kartofler. Ikke kun hos mig, men hos flere andre i samme område.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bell Petersen, 4. marts 2005 kl. 9.26

Hvor skriver du godt og levende og med den helt specielle humor (skrubtudsen, der måske er fortryllet), hvor jeg dog morede mig. Er du forfatter?

Med beundrende hilsen

Bell Petersen

Nyt svar til emnet »Haven giver masser af grønsager og honning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Haven giver masser af grønsager og honning«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider