Forum

Kommentarer til »Er de blå mahoniebær giftige eller spiselige?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er de blå mahoniebær giftige eller spiselige? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marion Louw, 8. september 2009 kl. 23.04

Jeg har læst, at mahoniebær er blevet dyrket i Tyskland til vinproduktion. Med hensyn til giftigheden gør det muligvis forskel, om man taler om rå eller kogte bær (ligesom med hyldebær).

Jeg har selv lavet fint syltetøj af bærrene: 500 g mahoniebær, 500 g æblestykker og 500 g syltesukker. Blandingen giver en flot, mørkerød farve og syltetøjet smager frisk syrligt, som "milde" surkirsebær. Når man har prøvet dette syltetøj, ser man mahoniebuskene i et helt nyt lys. God fornøjelse!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Michael, 12. september 2009 kl. 0.00

Jeg har et eller andet sted set en opskrift på marmelade lavet af maghonia bær.

Jeg arbejder på at finde opskriften. Så vidt jeg husker var det i et af haveforeningens blade for omkring 10 -12 år siden.

De bedste hilsener
John Michael

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Michael, 12. september 2009 kl. 0.00

Jeg har et eller andet sted set en opskrift på marmelade lavet af maghonia bær.

Jeg arbejder på at finde opskriften. Så vidt jeg husker var det i et af haveforeningens blade for omkring 10 -12 år siden.

De bedste hilsener
John Michael

Nyt svar til emnet »Er de blå mahoniebær giftige eller spiselige?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er de blå mahoniebær giftige eller spiselige?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider