Forum

Kommentarer til »Kompostsold«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kompostsold. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Nilsson, 29. september 2009 kl. 11.41

Jeg har for en del år siden sigtet jorden ved hjælp af et hjemmelavet kompostsold med store huller (næsten hønsenet størrelse). Det holdt jeg hurtigt op med, idet der altid kom en del regnorme i "klemme". De blev simpelthent overskåret og lemlæstet i nettet, hvilket jeg syntes var forkert og i strid med hvad jeg følte var rigtigt. Nu stikker jeg i stedet komposten om regelmæssigt (3–4 gange årligt) og får den fineste kompost, der ikke skal sigtes. Alt er omsat til den fineste jord, der er lige til at kaste ud i bedene. (Jeg anvender hestødning som en del af komposteringen.

Knud Nilsson
2300 København S

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 29. september 2009 kl. 12.26

Det lyder til at være en god ide. Jeg har også i år lavet masse af hestemøgs-kompost, iblandet duemøg, da der var meget halm heri.Efter 6 måneder har jeg den fineste kompost. Nu har jeg så dækket bunkerne til med en billig plast-presening fra Harald nyborg, da jeg vil undgå at en del af næringen bliver udvasket i vinter...

Jeg har en lille sold, som jeg bruger, hvis jeg skal iblande kompost til min plante jord, men oftest bliver den for stærk.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. maj 2013 kl. 22.42

Kompostsold kan nemt laves af halvdelen af et gammelt trådstativ fra en skraldespand. Man kan være heldig enten selv at have gemt det - eller finde det i Genbrug. Jeg har fladet mit halve stativ lidt ud - det kunne sagtens gøres med "egenvægt". Nu kan jeg lægge det over trillebøren eller stille det skråt. Jeg vil beklæde den anden halvdel med et lidt finere net. Men det fungerer!
mange hilsner
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Kompostsold«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kompostsold«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider