Forum

Kommentarer til »Hvordan overvintrer jeg min bougainvillea?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan overvintrer jeg min bougainvillea? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 29. august 2003 kl. 10.25

Jeg har haft en bougainvillea til at overvintre inde i et sydvendt vindue ved almindelig stuetemperatur, og den blomstrede til langt hen på efteråret og beholdt bladene hele vinteren. Til gengæld ville den ikke blomstre, da den kom ud året efter. Så det passer med min erfaring, at bougainvillea har brug for en hvileperiode, hvis den skal blomstre den følgende sommer.

Venlig hilsen

Merete

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hannah Ring, 27. september 2004 kl. 17.01

Jeg fik sidste år en plante forærende. Den står i et sydvendt vindue (3 m. højt) og fylder et helt hjørne. Den har ikke bestilt andet end at blomstre og blomstre. Den er stort set umulig at flytte. Jeg vander den flittigt og giver den gødning hver uge. Så jag håber den klarer det.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Thomsen, 27. august 2008 kl. 21.18

Jeg har lige et tillægsspørgsmål.

Jeg har fået en bougainvillea her i foråret. Den har stået ude på min vestevendte altan siden og er vokset til omkring 1,7 meter i løbet af sommeren, den har fatktisk snart overtaget altanen :) så den er ikke bare lige at flytte rundt på, den kan dog flyttes ind i stuen. Så hvordan sørger man for bougainvilleaens overlevelse den kommende vinter? Den er måske dødsdømt?

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Thomsen, 27. august 2008 kl. 21.20

Det skal nok lige tilføjes at min altan er en lukket :)

Med venlig hilsen
Lars Thomsen

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 28. august 2008 kl. 20.59

Hej Lars. I venstre del af denne side finder du Dyrkningsmetoder, og derefter Bourgonvilla. Nederste indlæg kan du bruge.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Bergholdt, 3. januar 2009 kl. 11.55

Jeg har hele sommeren haft en næsten to meter høj bourgonvillea, som jeg har stående på min lukkede altan. Altanen kan dog ikke opvarmes og nu er jeg bekymret for, om planten kan klare det derude hele vinteren...hvor meget må det fryse før den tager skade – lige nu, hvor udendørs temp. ligger på -5 kan temp på altanen holdes lige omk. frysepunktet, men hvad nu, når det bliver rigtig koldt – kan jeg lade den blive på den lukkede altan sammen med et oliventræ, som jeg også er bekymret for?

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. januar 2009 kl. 13.21

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Solbrit Hunt, 11. april 2017 kl. 10.42

Min Bourganvilla har vintern igennem stået i et østvendt vindue,
Den er blevet klippet ned og står nu med grønne blade, skal den gødes nu og vandes normalt?
Vh. Solbrit.Hunt

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Karvonen, 30. september 2020 kl. 8.00

Hvad er fordelen ved en bagtrappe i forhold til feks en kølig, solrig entre?

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. oktober 2020 kl. 20.49

Hej Gitte.

I følge denne artikel fra Havenyt www.havenyt.dk/spoergsmaal/prydhaven/2757.html. Står der at den helst skal have plus 10 grader og sol. Så jeg vil ikke sætte den på en bagtrappe, hvor her kan være træk og køligere.

Nyt svar til emnet »Hvordan overvintrer jeg min bougainvillea?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan overvintrer jeg min bougainvillea?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider