Forum

Kommentarer til »Hvad hedder denne blomst med varierende blomsterfarve?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad hedder denne blomst med varierende blomsterfarve? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Iversen, 6. oktober 2009 kl. 22.00

Hej.

Jeg mener helt bestemt, at der er tale om en Abeblomst Mimulus cupreus.

Jeg har selv haft en, der ligner din til forveksling, det forrige sted jeg boede.

Det er ikke en sommerblomst, den kommer igen år efter år.

Hvorfor der kommer en gul midt i det hele, kan som Sten Porse skriver være en selvsået, de er gode til at selvså, især de gule (nærmest ukrudtsagtige). Jeg ved ikke hvordan de "laver" de røde/orange, men det er højst sansynligt F 1 frøplanter.

Prøv at Google den og gå så ind under billeder, så kommer der en masse flotte frem.

Hilsen
Grethe Iversen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. oktober 2009 kl. 12.07

Hvis det er abeblomsten, så vokser den vildt herhjemme. Jeg har bl.a. fundet den ved store blå kilde i Jylland. Om den så er indført dertil ved jeg ikke men trives det kan den.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 22. oktober 2009 kl. 23.17

Ja, det er en abeblomst, det kan jeg se på bladene. Der findes en høj, gul abeblomst, som jeg har i haven, den er flerårig og trives på fugtige områder.

Den mest kendte er et-årig og skal forspires hvert år på samme tid som løvemund.

Nyt svar til emnet »Hvad hedder denne blomst med varierende blomsterfarve?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad hedder denne blomst med varierende blomsterfarve?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider