Forum

Kommentarer til »Hvordan får jeg pæne Dr. Louise æbler uden skurv?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan får jeg pæne Dr. Louise æbler uden skurv? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette Hall, 27. oktober 2009 kl. 22.13

Jeg kender godt korknet. Det har en del af de andre ældre æblesorter jo også, og det er meget udpræget på conference-pærerne. Sidste år da der var gratis frugt på den skole hvor jeg arbejder, var der en del børn der ikke ville spise netop conferencepærerne, da de var "grimme og ru". Det hjalp heldigvis med lidt oplysning og at læreren spiste en pære med stort velbehag, så måske kan ungerne også lære at værdsætte gamle sorter af frugt.

Jeg vil prøve at gøde godt med hønsemøg omkring min dronning, og se om det hjælper.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 28. oktober 2009 kl. 8.48

Du skal ikke bruge mere end ca 15 gram gødning per m2,pr år densamme mængden bruger de økologiske frugtavlere.

Du skal så huske på, at der kun bliver omsat 60–70 procent det første år og derfor skal du tilsætte ca 20 gram.

Bruger du tørrede kyllingegødning svare det til ca. 300 gram. bruger du hønsegødning med strøelse i bliver forbruget ca det dobbelte.

Frugttræer bruger mest kalium til frugtdannelse og ikke så meget kvælstof, der ofte går til blade og grene, hvilket kun er en fordel hos unge træer, men ikke ældre da det betyder mere beskæring. Med visse sorter frugt kan du også risikere at svampeangreb, ligesom smagen bliver påvirket af for meget gødning

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 18. oktober 2012 kl. 16.32

Som ovenfor nævnt, er det ikke skurv der er på dine æbler. Tror faktisk at jeg i sin tid valgte Dr. Louise, netop fordi den ikke får skurv.
Dens hud minder meget om Russet-æblernes til forveksling.

Nyt svar til emnet »Hvordan får jeg pæne Dr. Louise æbler uden skurv?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan får jeg pæne Dr. Louise æbler uden skurv?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider