Forum

Kommentarer til »Virker tallerkensmækkere også mod mellus på friland?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Virker tallerkensmækkere også mod mellus på friland? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 7. november 2009 kl. 11.14

Min kommentar passer ikke helt ind her, men for nylig gjorde jeg en god erfaring m h t mellus/hvide fluer:
I efterårsferien tog jeg nogle af de sartere planter ind i stuen og blev straks noget omsværmet. Efter forgæves at have afventet situationens løsning nogle dage, fandt jeg en gammeldags klisterfluefanger (Matas) frem og hængte den op i min læselampe, som var eneste lys i rummet, og problemet var løst i løbet af et par dage.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. november 2009 kl. 11.43

Du kan også bruge en støvsuger. Men hensyn til om tallerkensmækkerne kan holde lus væk, så har jeg ikke selv haft lus i mine roser, men det kan også skyldes tilfældigheder. Men den lugter rædsomt, så jeg kan godt forstå lusene.

Man steder anbefales denne plante, om det så er en myte eller den har de egenskaber. Måske skulle man lave et bryg af den og se resultatet.

Nyt svar til emnet »Virker tallerkensmækkere også mod mellus på friland?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Virker tallerkensmækkere også mod mellus på friland?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider