Forum

Kommentarer til »Må guldregn beskæres?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Må guldregn beskæres? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Houg, Kalundborg., 7. oktober 2003 kl. 8.15

Jeg kan ikke lade være med at fortælle, at jeg selv har lavet opstammede guldregn, men jeg aner ikke hvad sorten hedder. Jeg har beskåret lystigt på alle tidspunkter og fået nogle meget fine kugler, som blomstrer meget smukt.

Jeg gøder ikke og i det hele taget får de lov til at passe sig selv.

Frøene stammer fra de mange gamle guldregn, som står i haven – formentlig er de fra huset blev bygget i 1938 – og de smider jo virkelig mange frø.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gerda Cold, 20. juni 2007 kl. 13.46

Jeg har to ældgamle guldregn stående bagest i et buskads. Den ene har ikke blomstret i år og ved eftersyn ses,at barken ligesom skaller af mange steder, nogle steder er der ligefrem huller dybt ind i de tykke grene. Kan jeg redde træet eller må jeg fælde det? Den anden guldregn er frisk, men har en meget lang tyk gren, der står og gynger i en 45 graders vinkel. Kan jeg understøtte den og hvordan?

Dette handler ikke ligefrem om beskæring, men mere om, hvorvidt jeg skal fælde.

Tusind tak for et godt råd!

Nyt svar til emnet »Må guldregn beskæres?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Må guldregn beskæres?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider