Forum

Kommentarer til »Er det angreb af spindemøl?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er det angreb af spindemøl? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Ellegaard Poulsen, 7. juli 2010 kl. 11.40

Tak for svaret :)

Jeg kan tilføje at stort set samtlige tjørnehække i vores by er hårdt angrebet. Derfor ser vi det nok også mere i år, da det er så massivt som det er.

Ved i om man kan regne med samme massive angreb næste år, nu de har bosat sig her i år? Eller er det en blanding af tilfældigheder og vejret hen over vinteren?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sten Porse, 8. juli 2010 kl. 11.27

Spindemøl:
Ja, larverne forpupper sig i jorden nær ved de angrebne planter, så det er vigtigt at gør to ting: Riv nettene i stykker med en stivkost, så fuglene kan komme til at fjerne larverne, og hold jorden under planterne løs og kultiveret, så pupperne tørrer ud.
Venlig hilsen
Sten Porse

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Ellegaard Poulsen, 8. juli 2010 kl. 12.01

Okay, det kan jeg godt se man kan, hvis man har en hæk der er angrebet. Men de store område jeg har fotograferet, er kommunalt ejet og mellem 2 og 8 meter bredt og ca. 100 meter langt. Så det er nok en større omgang.

Mange pupper hænger i grenene, hvor larverne hang før. Men uden at vide det, ser de ret tørre ud.

Tak for svarene :)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 9. juli 2010 kl. 22.25

I hele vores kolonihaveforening i Århus har vi også et voldsomt angreb af spindemøl på tjørnehække i år, tror det må være 10 år siden, det sidst har været så slemt. Alligevel er det ikke så slemt, som det Tina viser fotos af. Jeg har brugt løv-riven til at fjerne det værste efter hækklipning. Men solsortene er dovne i varmen, de viste sig ikke, de plejer ellers at gå og tage dem efterhånden som jeg klipper og fjerner dem. Måske gør de det tidligt om morgenen.

Nyt svar til emnet »Er det angreb af spindemøl?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er det angreb af spindemøl?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider