Er det angreb af spindemøl?

Spindemøllarver

Sådan ser larverne ud. Foto: Tina Ellegaard Poulsen

Vi har mange steder i byen i år, hvor hække og buske er ramt. Jeg har aldrig set fænomenet før, men har fået at vide, at det nok er spindemøl.

Er det normalt, at en by kan være så hårdt ramt?

Hegn angrebet af spindemøl.

En lang række buske og træer var fudstændig spundet ind i en slags spindelvæv, helt tæt sad der overalt klaser af små larver. Foto: Tina Ellegaard Poulsen

Afløvet træ

Hele stammen er spundet ind i et tynd, men ret stærk væv. Selv kæmpe store kampesten, var spundet hele tæt i et lag af en slags nylonstrømpe, hvori der boede en masse små larver. Foto: Tina Ellegaard Poulsen

Med venlig hilsen
Tina Ellegaard Poulsen, juli 2010

Svar

Angrebet er spindemøl, og der har været angreb i større omfang på en del lokaliteter. Det er der stort set hvert år ved den her tid. Men I er da hårdt ramt i jeres by.

Man kan læse mere om spindemøl i artikelen Spindemøl, hvor jeg har lagt to af dine gode billeder ind.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Solsikken

Alt til den økologiske have

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Er det angreb af spindemøl?