Forum

Kommentarer til »Flytning af roser sker bedst i oktober«

På denne side finder du kommentarer til teksten Flytning af roser sker bedst i oktober. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karla Petersen, 6. september 2010 kl. 9.43

Kan man plante roser, hvor der har stået roser før?

K.Petersen

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 5. november 2015 kl. 16.27

Hej Anne Bacha når du vil flytte dine roser, skal du sørge for at rosen bliver plantet 10-12 cm dybere end den har stået før, glem alt om en klump, det er næsten en umulighed at grave en rose op med klump, men prøv at få så mange rødder med som muligt, og lad rosen beholde flest mulige grene fra basis, da de vil få nye rødder når de kommer ned i jorden, Hilsen Henry G.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. november 2015 kl. 19.03

Hej Henry G
Hvis det er teksten fra 2010 du svarer på, så er det et nej, for man kan ikke plante roser, hvor der har stået roser før. Hvis de skal stå samme sted, må jorden skiftes ud før genplantning.
Ingeborg

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 5. november 2015 kl. 19.54

Godmorgen Ingeborg jeg svarer ikke på gamle breve, jeg har IKKE svaret på Karla`s spørgsmål, men det fra Anne okt. 2015. Henry G.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 5. november 2015 kl. 21.11

Nye roser bør altid plantes et sted i haven, hvor der ikke har vokset roser inden for de sidste 10 år. For jorden kan blive træt af roser og fænomenet kaldes rosentræthed. En ny frisk rose plantet i gammel rosenjord vil derfor ikke trives.
Eller fjern så meget som mulig af den gamle jord.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. november 2015 kl. 23.48

Henry G
Jeg beklager, men indlæg 1 af 5 kommer hos mig med følgende tekst:
"Skrevet af: Karla Petersen, 6. september 2010 kl. 9.43
Kan man plante roser, hvor der har stået roser før?

K.Petersen"

Måske er det en pc fejl, for selvom jeg læser den tekst, der henvises til ovenover K.Petersens indlæg, er der ikke noget relevant spørgsmål.

Nyt svar til emnet »Flytning af roser sker bedst i oktober«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Flytning af roser sker bedst i oktober«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider