Forum

Kommentarer til »Er en jordkælder i et drivhus et godt opbevaringssted?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er en jordkælder i et drivhus et godt opbevaringssted? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene, 6. januar 2004 kl. 7.32

Hej Søren Abildgren
Jeg har sådan en jordkælder, som du skriver om. Min er bare ikke isoleret med laca. Ideen er jo at jordens kulde/varme og fugtighed skal være inde i kælderen, og ikke holdes ude.

Min kælder fungerer meget godt. Den er altid frostfri, også i lange perioder med frost. Alle mine rodfrugter holder sig perfekt i kælderen frem til maj. De er sprøde og lækre.

Om sommeren duer kælderen desværre ikke til noget. Det betyder, at jeg ikke kan grave kartoflerne op i juli og august og så opbevare dem i kælderen. Der er alt for varmt.

I min kælder har jeg alle slags rodfrugter. Også dem, der kan blive i jorden hele vinteren. I jorden er der risiko for at en mosegris spiser dem alle uden jeg opdager det før det er for sent. I kælderen holder jeg øje med den slags. Jeg har også geogine-knolde i kælderen.

Jeg her i år forsøgt at have porre i kælderen, da jeg ikke havde fået spist alle sommer-porrene. De holdte sog dog ikke længe. Jeg kan bedre lide at have porre på roden om vinteren.

Jeg har ikke frugter i kælderen.

Malene

Nyt svar til emnet »Er en jordkælder i et drivhus et godt opbevaringssted?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er en jordkælder i et drivhus et godt opbevaringssted?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider