Forum

Kommentarer til »Er det en god ide at beskytte laurbærkirsebær mod frost?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er det en god ide at beskytte laurbærkirsebær mod frost? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Spøhr, 24. januar 2011 kl. 9.19

Hej have nyt.
Jeg har læst om frost og laurbærkirsebær, jeg vil derfor spørge om mine nyplantede laurbærkirsebær (plantet forår 2010) er ødelagt af frost,da alle bladene er brune, eller kan de reddes og hvordan?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sysser Pedersen, 11. marts 2012 kl. 12.50

Hvordan reder man kirsebær laurbær der for anden vinter i træk igen er ødelagt af frost. De er fylde med brune pletter.
De blev planter forår 2010 og de er ikke vokset noget endnu da de sidste vinter 10/11 mistede alle bladene og vi måtte fjerne dem alle. De fik så nye balde i løbet af sommeren 2011 , men nu er de brune igen. Vi har gødet og lage ekstra jord omkring rodnettet. Er der noget andet vi kan gøre .

Hilsen Sysser

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 11. marts 2012 kl. 19.46

Hej Sysser hvis dine buske får brune blade er jeg ret sikker på, at du har "glemt" at vande dem. Når man køber stedsegrønne planter, har de normalt en klump, når de så plantes, bliver der vandet efter alle kunstens regler, men man "glemmer" at vande senere, "det regner jo" siger man, men bladene på planten siger noget andet, vi leder vandet væk, så vi ikke skal soppe, mens roden TØRSTER, derfor glem aldrig at vande stedsegrønne planter den første sommer.
Mange stedsegrønne planter bruger væde i løbet af vinteren,
derfor kræves der et godt rodnet, ellers bliver bladene brune, og tørrer ind. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Er det en god ide at beskytte laurbærkirsebær mod frost?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er det en god ide at beskytte laurbærkirsebær mod frost?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider