Forum

Kommentarer til »Er stolte kavalerer enårige?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er stolte kavalerer enårige? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Sonne, 6. juni 2011 kl. 22.30

hej. Hvis man lader cosmos-blomsten gå i frø, så man kan høste frøene, bliver den så stadig ved med at lave nye blomster?
Min mor har altid lært mig, at jo flere blomster man plukker, jo mere bliver planten ved med at sætte nye knopper. Så vil blomstringen ikke gå i stå, hvis man lader visne blomster stå?
Cosmos er jo netop så dejlig, fordi den blomstrer hele sommeren.
Det samme spørgsmål gælder pragtsnerlen, som blomstrer nu hos mig. Jeg nipper dog hele tiden de visne blomster af. Så derfor sætter den vel ikke frø?? Eller hvordan?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 6. juni 2011 kl. 23.06

Din mors lærdom er god nok, men der er en række sommerblomster, som klarer både frøsætning og nye blomster fint. Cosmos er en af dem.

Pragtsnerlen skal du derimod nippe de visne blomsterhoveder af, hvis du vil have den til at blomstre længe. Hvis du fjerner alle blomster, får du ingen frø. Hvis du har flere planter, kan du lade være med at nippe blomsterne på en af dem, så den når at sætte modne frø.

Med venlig hilsen
Karna Maj

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Renate Jensen, 2. juni 2013 kl. 20.04

hej
hvordan ser en stolte kavalerers frø ud når de er klar til høst?
mvh
renate

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 3. juni 2013 kl. 13.07

Hej Renate.

Frøene sidder inde i det afblomstrede blomster hoved. De er tynde, aflange og til at få øje på. Ellers prøv at google The Seed Site, der kan du finde billeder. Du skal søge på Cosmos Bipinnatus.

Hilsen AG

Nyt svar til emnet »Er stolte kavalerer enårige?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er stolte kavalerer enårige?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider