Forum

Kommentarer til »Hvad kan vi bruge som gange mellem højbede?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad kan vi bruge som gange mellem højbede? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Bach, 19. marts 2004 kl. 11.17

Halm
I min køkkenhave anvender jeg (med stor succes) halm på gangene. Jeg ligger et løst lag på 10–15 cm. Halmen blæser ikke væk, da den forholdsvis hurtigt falder sammen og danner et tæt dække. Halmen komposteres i løbet af cirka et år, så halmen skal suppleres hvert år.

Første år lagde jeg halm på gangene med det samme. Derefter har jeg hvert år i august/september anskaffet mig det halm jeg skal bruge. Det bruger jeg i første omgang til jorddække på bedene, hvor det ligger vinteren over. Sidst i marts river jeg halmen ned på gangene, hvor det så gør gavn.

Det fungerer

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Ellingsen, 19. marts 2004 kl. 21.33

Mine bede er ikke så høje, kun 10–20 cm. Gangene er ca 30 cm brede, og på hver side har jeg sommerblomster, ikke for høje. De hænger så ind over gangen- måske med lidt hjælp- og holder ukrudtet nede. Desuden tiltrækker de insekter,hvoraf mange er nyttige rovdyr

Nyt svar til emnet »Hvad kan vi bruge som gange mellem højbede?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad kan vi bruge som gange mellem højbede?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider