Forum

Kommentarer til »Hvordan beskæres frugttræer?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan beskæres frugttræer? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mia Qvist, 4. september 2011 kl. 17.50

Hajsa :)
Super tip go gode spørgsmål og svar fra skriver og svarer..
Min Søster har et STORT gammelt madæbletræ-- æblerne bliver dog hurtigt, allerede som små, angrebet af larver, dyr og får det der tørre brune områder..
Jeg Tænker at en let nedskæring ville være på sin plads, for at give træet lidt luft i de meget tætte grene, og noget ny vækst..
Jeg ved det lidt sen måned at gøre det i, men så længe der stadig er masser af bladvækst, kan jeg så ikke skære 10-20% af her i starten af september??

Hun synes træerne(blommer, æbler, kirsebør) er ligemeget, hun interessere sig kun for sine blomster.. men jeg mener bare det synd at så nemme muligheder for lækker frisk frugt og smukke træer skal gå til spilde.. hehe

Og jeg tænkte at hvis man nu skulle beskære lidt mere i foråret hvad måned er bedst?

Og kan jeg så også pode æbletrået lige bagefter beskæring??

i så fald igen hvilken måned?
og hvilke smagfulde sorter går bedst med madæbler?

mvh. mia Q :)

Nyt svar til emnet »Hvordan beskæres frugttræer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan beskæres frugttræer?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider