Forum

Kommentarer til »Findes der en æblesort ved navn Laxton?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes der en æblesort ved navn Laxton? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Børge Sørensen, 28. september 2011 kl. 14.21

Jeg har et æbletræ som min far kaldte laxton, jeg synes det har enparfymeret smag. Er det sådan et laxton skal smage?. Træet er vel 70 år gammelt.

Hilsen Børge Sørensen

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 28. september 2011 kl. 17.55

Hej Børge
Laxton var en meget produktiv mand i England, det lykkedes for ham at få opkaldt alle de 4 vigtigste frugtsorter med sit efternavn, i æbler endda flere sorter. Den mest almindelige er Laxtons Superb, der smagsmæssigt er lidt i familie med Cox Orange, den er en krydsning mellem Cox Orange og formentlig Wyken Pippin. Sorten kom i handlen i 1921. I Jylland har den ofte været betegnet som "den jyske Cox Orange", fordi den trives så meget bedre end den "ægte vare".

Nyt svar til emnet »Findes der en æblesort ved navn Laxton?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes der en æblesort ved navn Laxton?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider