Forum

Kommentarer til »Hvordan kommer jeg af med bladlus i vindueskarmen?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan kommer jeg af med bladlus i vindueskarmen? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malan Jacobsen, 4. januar 2012 kl. 7.17

Tak for det hurtige svar. Jeg har to gange ryddet mine karme for planter og dermed lus, men de kommer alligevel når jeg begynder ny kultur. Kan de komme udefra? Vi har roser ude under karmen, og de har bladlus. Men de må da være døde nu?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sten Porse, 4. januar 2012 kl. 16.58

Kære Malan Jacobsen,
Hvis lusene på roserne tilhører arten ferskenbladlus (og det er højst tænkeligt) vil de søge ind i ly, når efteråret kommer. De vil så overvintre som voksne individer og fortsætte slægten næste forår ved jomfrufødsler. Da denne luseart ikke er bundet til nogen speciel plante, kan roserne sagtens have været smittekilde for de gentagne angreb. Derfor bør du være meget opmærksom på lus dérude til næste forår.
Med venlig hilsen
Sten Porse

Nyt svar til emnet »Hvordan kommer jeg af med bladlus i vindueskarmen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan kommer jeg af med bladlus i vindueskarmen?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider