Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 28. april 2022 kl. 21.07
Hej alle. Under min hæk er disse flotte skud i år Tittet frem?? Jeg har ikke sat/ plantet noget der og der var ikke noget der sidste år?. Hvad mon det er, ved I det? Og ikke mindst hvorfor??. Flot ser det jo ud.
Skrevet af: Anne Demant, 28. april 2022 kl. 21.27
Tror du er meget heldig, for jeg mener ikke nissen plejer at komme med pæoner, - som jeg tror det er,- så du må nok op med ekstra grød i år.
Eller måske et stykke rod har ligget i noget opfyldningsjord ?. ved ikke af at de sætter lange rodskud ex. fra naboen.
Det er lidt spændende.
Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 28. april 2022 kl. 22.12
Tusind tak for hurtig respons..
Waaau, hvis det er de flotte blomster..👍.. De vokser sig dog frem under hækken, men vil jo ikke kunne kommer til sin fulde ret. Tror du jeg kan flytte dem?. Ellers kommer de til blive holdt nede af hækken 🙈
Skrevet af: Anne Demant, 28. april 2022 kl. 22.54
Jeg ville vente med at flytte den til efter afblomstring, så ser du også om det er en flot blomst der er værd at gemme på ;)
Generelt er alle pæoner flotte, men nogen er mere end andre.
Om du så kan grave hele roden op, eller ej, vil jo vise sig, alt efter hvor meget der er under hækken.
Men på billedet ser det nu ikke sådan ud. Så ro på.
Skrevet af: Anne Demant, 28. april 2022 kl. 22.59
Her er lige et link om bl.a flytning af pæoner:
www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/blomster/stauder/668.html
Skrevet af: Doris Møller, 29. april 2022 kl. 7.15
Netop i år har jeg også oplevet, at der er kommet en pæon på et sted, hvor der ellers ikke er pæoner. Der må være tale om, at en rodstump har befundet sig i den kompost, der er lagt på i efteråret.
M.v.h.
Doris Møller
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.