Forum

Hjælp mine tomater bliver mørke i bunden!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lærke, 22. juli 2006 kl. 19.17

Har sået tomater for første gang i år, planten er blevet stor og flot og har mange blomster. Bladene kryller lidt men det har jeg ikke ment betød noget da den ellers så sund ud.

Problemet er bare at nu hvor tomaterne er begyndt at komme, er der nogen af dem der har fået mørke pletter underneden (det ser ud som om de er ved at rådne op inde fra og ud i bunden for når man åbner dem er kernerne også brune). Er det en sygdom? og i såfald... hvad kan jeg gøre ved det?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per, 24. juli 2006 kl. 12.16

Hej – det lyder som om dine tomater mangler calcium. Hvis du søger på denne hjemmeside under sorte tomater vil du finde løsningen

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 24. juli 2006 kl. 12.21

Det hedder grifelråd, og har noget med calcium at gøre. Mine bøftomater er ramt af det, mens cherrytomaterne er helt fine.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lærke, 24. juli 2006 kl. 13.43

Tak for hjælpen ;o)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anita Sørensen, 24. juli 2006 kl. 15.53

Hejsa
jeg har nogle tomater som er lige ved at blive moden men samtid begynner de at få nogle mørkebrunde plætter og går i råddenskab. hvad skal jeg gøre ved det problem

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mh, 24. juli 2006 kl. 20.30

Her en tråd om samme problem.

www.havenyt.dk/forum/drivhuset/3107.html

Nyt svar til emnet »Hjælp mine tomater bliver mørke i bunden!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hjælp mine tomater bliver mørke i bunden!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider