Forum

Ferramol

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas V., 27. juli 2007 kl. 22.39

Hej

Jeg er en økolog som har store problemer med Den Iberiske Skovsnegl. Jeg begyndte at bruge Ferramol for at bekæmpe sneglene. Ferramol er jo blevet godkendt af Miljøstyrelsen i økologisk haveproduktion.

Men for nogle dage siden læste jeg at der var EDTA i Ferramolen. Det står bare ikke på pakken. Så er der nogle der kan fortælle mig om det er rigtigt?

MVH Thomas Vejsnæs

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 29. juli 2007 kl. 9.06

Spørg de relevante godkendelsemyndigheder. De må ligge inde med produkt-liste,som er hemmelig for konkurrenterne. Søg evt på Google.Eller spørg plantedirektoratet,der har opsyn med alle os erhvervsavlere.

Anne Marie

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ahlberg, 30. april 2008 kl. 17.19

Er der nogen der har fundet ud af om det er ok at bruge Ferramol i økologiske haver?

Iben

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ahlberg, 30. april 2008 kl. 17.23

Er der nogen der har fundet ud af om det er ok at bruge Ferramol i økologiske haver?

Iben

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ahlberg, 30. april 2008 kl. 17.25

Er der nogen der ved hvordan man kommer af med myrer og skjoldlus i abrikostræet der står i drivhuset?

Jeg dyrker kun økologisk – så jeg er i tvivl om hvad jeg kan bruge af insektsæber!

Iben

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas V., 30. april 2008 kl. 19.11

Hej iben

ved at der er EDTA i og at det derfor er giftigt. men kan henvise til denne debat
www.havenyt.dk/forum/prydhaven/4032.html

kort sagt jeg vil ikke bruge ferramol i min have.

Hilsen thomas

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ahlberg, 30. april 2008 kl. 19.46

Hej Thomas,

Det var pænt af dig at sige det een gang til – jeg har nu opdaget at du også sagde det til andre sidste år, – jeg har nu læst rigtig mange breve og svar, og diskusionerne her på siderne – omhandlende snegleproblemet, hold da op hvor er der mange sjove muligheder. Jeg tror jeg vil prøve den med kobbertråden rundt om mine højbede, og et lille "stakit" med kobbertråd omkring rosenbedet og andre blomsterbede. Og den med vinbjergsneglene lyder også interessant. – Så vil jeg gi' en melding tilbage om resultatet/forsøget.

Iben

PS!

Thomas! – det er godt at du gad bruge din tid på at ytre dig – vi kan jo i det mindste gøre hvad vi kan for at holde vores egne små haver økologiske og så rene som muligt.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent, 30. april 2008 kl. 20.24

Hej

Er der nogen som har erfaring med at brænde dem af med en ukrudt brænder?

Og hvad er i øvrigt EDTA?

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas V., 30. april 2008 kl. 20.29

Kort sagt er EDTA en kemisk forbindelse som kan bla. kan binde tungmetaller. Og når så planten optager EDTA kan planten også optage bla. tungmetaller. dette gør at Ferramol bla. er forbudt i scheiwz.

men kig på det link jeg henviste iben til, der er det hele meget bedre forklaret

hilsen thomas

Nyt svar til emnet »Ferramol«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Ferramol

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider