Kan kalkammonsalpeter bruges i en økologisk have?

Vi har overtaget en nedlagt landbrug. Vi har et par sække kalkammonsalpeter. Det lyder umiddelbart som et meget kraftigt middel for mig, som ikke er stærk i kemi. Kan det bruges evt. som kalk, eller er det i en form, som man aldrig vil bruge i en økologisk have?

Med venlig hilsen
Liselotte Hansen, marts 2003

Svar

Kalkammonsalpeter er kvælstofholdig kunstgødning og gør kun skade i en økologisk have. Giv sækkene til naboen – hvis han ikke også er økolog – eller aflever dem på gembrugspladsen.

Med venlig hilsen
Troels V. Østergaard
Geolog og forfatter, Godsets Vin

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ormeposten

Gavnlige mikroorganismer

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Gødning > Kan kalkammonsalpeter bruges i en økologisk have?