Kan tulipaner klare sig sammen med et bunddække af vedbend?

Jeg vil gerne plante nogle rosa- eller rødblomstrede løgplanter, helst en vild eller botanisk tulipansort, sammen med et bunddække af vedbend, Hedera helix. Kan tulipanen klare det og komme igen år efter år?

Med venlig hilsen
Alice Finnerup Møller, december 2002

Svar

Ja, det kan tulipanerne sagtens, medmindre altså at bunddækket er så tykt, at tulipanerne har svært ved at vokse op igennem. Er bunddækket derimod ikke over f.eks. 5 cm tykt vil de fint kune vokse sammen og tilmed klæde hinanden.

Med venlig hilsen
Mads Jordansen
Selvstændig, Winelab

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan tulipaner klare sig sammen med et bunddække af vedbend?