Kan jeg plante figen i en kobberspand?

Jeg har en stikling fra et bornholmsk figentræ, og den vil jeg gerne plante i en kumme. Jeg har en gammel kobberspand på ca. 50 liter med huller i bunden. Går det med kobber i jorden i haven?

Med venlig hilsen
Søren Tarp, juni 2002

Svar

Jeg ved ikke, om figen evt. skulle være særlig følsom overfor kobber, men jeg tror det ikke. Bortset fra det, er der ikke problemer med kobber – der er endda nogle, der anbefaler, at man bruger redskaber af kobber til jordbehandling. Men jeg har nu aldrig forstået hvorfor.

Med venlig hilsen
Troels V. Østergaard
Geolog og forfatter, Godsets Vin

Kommentarer

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan jeg plante figen i en kobberspand?