Forum

Kommentarer til »Blomstrende buske i vinterhaven«

På denne side finder du kommentarer til teksten Blomstrende buske i vinterhaven. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 3. januar 2007 kl. 8.45

Hej Karna.

Det er da vist et foto af Rhododendron præcox ved teksten til Daphne?

Hilsen Anne Marie

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 21. januar 2008 kl. 19.02

Vedr. blomstrende buske og træer i vinterhaven, skal ikke glemmes Oktober kirsebær, som er et kønt lille træ. Den har i år, båret et hav af hvide blomster helt fra sidst i oktober til nu i slutningen af januar.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 1. februar 2008 kl. 10.14

Hej Anne Marie

Jeg har først lige set din besked i dag. Jeg må jo have sovet noget så grueligt, da jeg har fundet billede af peberbusk, for du har jo ret, det var ikke en blomstrende peberbusk, men en rhododendron. Nu er der kommet et billede af peberbusk på i stedet for. Normalt siger man at peberbusk blomstrer i marts, men dette billede er taget den 6. februar 2006.

Hvis man finder sådanne fejl i artiklerne, er man meget velkommen til at sende en mail til redaktionen, da jeg ikke når at se alle debatindlæg hver dag.

Mange hilsener
Karna Maj

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 1. februar 2008 kl. 10.20

Oktoberkirsebær er bestemt en dejlig oplevelse, men kan ikke rigtig komme med i en artikel om Blomstrende buske i vinterhaven. I Kongens Have kan man opleve en lille skov af blomstrende hvide oktoberkirsebær her midt på vinteren. Hvis de milde vintre fortsætter, er det nok et træ, vi skal til at overveje i haverne. Læs mere i Camilla Plums artikel og se foto fra Kongens Have her:

www.havenyt.dk/artikler/inspiration/blomster_og_dekorationer/645.html

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 26. februar 2008 kl. 21.31

Vedr. Oktoberkirsebær... så blomstre den stadig i dag d. 26 feb. Sammenlagt 4 ½ måned. Hvilke andre buske eller træer blomstre så længe på vore bredde grader. Det er selvfølgelig den milde vinter i år, men imponerende er det.

Nyt svar til emnet »Blomstrende buske i vinterhaven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Blomstrende buske i vinterhaven«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider