Forum

Vindruer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Katrine Andersen, 18. maj 2019 kl. 19.51

Kan nogen hjælp mig med, hvad det er, som har angrebet mine vindrueranker? Det er kun stammen, som er ramt. Og gode råd til bekæmpelse heraf modtages med kyshånd.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 18. maj 2019 kl. 19.58

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Katrine Andersen, 18. maj 2019 kl. 20.18

Freya kan det også være dem, som laver små borehuller i stammen? Og kan den være så hårdt ramt, at det er bedst at skille sig af med den?

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. maj 2019 kl. 22.41

Du kan eftersigende også fjerne dem med en tandbørste, evt dybbet i sprit og sæbe. Men det er et stort arbejde.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 19. maj 2019 kl. 14.48

Det er de overvintrede død moderskjoldlus vi ser på billedet. Der er tusindvis af små nye skjoldlus på planten.
Gnub dem af med fingrene.
Har du beskåret din vinordentligt? Ellers kan du benytte lejligheden til at fjerne skjoldlus samtidig.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Katrine Andersen, 19. maj 2019 kl. 17.42

Hej Lars

Tak for svaret. Har lige været over mine tre vin idag og de har fået hele turen. Så håber det afhjælper problemet.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Katrine Andersen, 19. maj 2019 kl. 17.42

Hej Lars

Tak for svaret. Har lige været over mine tre vin idag og de har fået hele turen. Så håber det afhjælper problemet.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit Døring, 1. juni 2019 kl. 11.35

Hej panel
Jeg har en vinstok somer købt i Tyskland. Den er sat ned i mit drivhus, men jeg har opdaget den har fået et eller andet gråt melagtig på bladene 😢. Hvad skal jeg gøre.

Tak og go sommer
Birgit Døring

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 2. juni 2019 kl. 15.07

Fjerne de værst ramte blade og sprøjt med en opløsning af mælk (1:20) eller bagepulver med 12 dages mellemrum.

Nyt svar til emnet »Vindruer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Vindruer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider