Hvad hedder den lille blå forårsblomst?

Kan I hjælpe os med et navn på den blå blomst på billedet. De små blå blomster med
seks-kronblade, løgblomster, myldrer frem i vores blomsterbede her i marts måned. Vi har forgæves søgt at finde navnet på nettet, men endte på jeres hjemmeside – nu håber vi på, at I kan hjælpe os med info om navn på blomsten.

Vi vil blive glade for en håndsrækning, så vi kan få sat navn på vores lille forårsbebuder. Som helt gratis »nikker og smiler« til os, hver morgen, hver dag her i foråret.

Den ukendte smukke blå blomst. Foto: Ulla Blach

Med venlig hilsen
Ulla Blach, april 2012

Svar

Den lille blå blomst hedder stor snepryd, Chionodoxa luciliae.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad hedder den lille blå forårsblomst?