Hvad er Antam?

Vi har lige smagt nogle grønne blade fra en plante der bliver kaldt Antam.

Hvor kommer denne plante fra? Kan man købe den i Danmark?

Med venlig hilsen
Gert K. Christoffersen, maj 2012

Svar

Jeg kender ikke en plante ved navn Antam, og søgning på Google giver ingen hits. Navnet kunne lyde som en orientalsk plante, men heller ikke i Joy Larkcoms bog om orientalske grønsager er der er en plante med dette navn – eller noget, der minder om det.

Men måske er der en bruger her på Havenyt.dk, som kender planten. Lad og se…

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad er Antam?