Hvad hedder planten med gule blomster, der ligner ramsløg?

Jeg har fået en blomst i haven som ligner en ramsløg, men den har gule blomster. Ved I hvilken plante det er?

Med venlig hilsen
Kathe Deleuran, juni 2012

Svar

Jeg er ret sikker på, at den plante, du spørger om, er guldløg, Allium moly – den ligner
ramsløg, Allium ursinum ret meget bortset fra, at den har gule blomster.

Man kan købe den som løg, og det er en sød lille løgblomst, der blomstrer i maj–juni. Løg kan købes i sensommeren og skal sættes i september.

Du kan se fine billeder af den på Biopix.dk

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad hedder planten med gule blomster, der ligner ramsløg?