De røde frugter kaldes majæbler – hvad hedder planten?

Har set en staudelignende plante, som nu har røde frugter, der er 5–7cm lange og fyldt med kerner. De blev kaldt majæbler. Hvad hedder planten?

Med venlig hilsen
Gunder Duborg, september 2015

Svar

Den eneste staude, jeg lige kan komme i tanke om med store røde frugter, der er fyldt med kerner, er fodblad.

Ved at google majæbler kan jeg se, at platens frugter åbenbart kaldes majæbler. Jeg har ingen forklaring på, hvorfor de har fået det navn?

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > De røde frugter kaldes majæbler – hvad hedder planten?