Hvad er det gule på fyrrestubben?

Var det muligt at der var nogen af eksperterne hos Havenyt.dk, der kender denne, hvad det nu er, på en fyrre stub. Det kom for ca. 1 måned siden, så forsvandt det, og nu er det kommet igen. To dage efter, at det her billede er taget, er det blevet rødlig.

Troldsmør

Det gule på fyrrestubben. Foto: Steen Bach

Med venlig hilsen
Steen Bach, september 2005

Svar

Så vidt jeg kan se er der tale om »troldsmør«, som er en organisme, der står svampene nær, men som kan flyde og bevæge sig lidt. Den er ufarlig og meget interessant, så jeg håber, I lader den være. Det er endnu et tegn på, at diversiteten er under forbedring i de økologiske haver!

Troldsmør

Troldsmør. Foto: Steen Bach

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad er det gule på fyrrestubben?