Kan jeg købe bananskalotteløg som sætteløg?

Ved i hvor man kan få fat i bananskalotteløg til egen avl. De kan købes friske rundt omkring, men til selv at sætte i køkkenhaven kan jeg ikke finde?

Med venlig hilsen
Dina M. Belling, maj 2008

Svar

Hvis det virkelig er skalotteløg, så kan du købe nogle og prøve at sætte dem i haven og se om de danner sideløg. Det skal være modne løg, ikke med grøn top.

I Frøsamlernes forum er der en debat om bananskalotteløg.

Her på Havenyt er der også en debat om bananskalotteløg.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan jeg købe bananskalotteløg som sætteløg?