Hvad hedder busken med blå frugter og røde bægerblade?

Hvad er dette for en smuk busk? Denne er plukket idag, 10. oktober, og har meget karakteristiske blå frøkapsler i røde blomster. Troede først det var en benved, men den er jo ikke blå.

Clerodendron trichotomum

Flotte blå frugter med røde bægerblade gør busken helt speciel. Foto: Stine Bang

Med venlig hilsen
Stine Bang, november 2010

Svar

Jeg havde ikke glemt dit spørgsmål, men kunne ikke lige huske, hvad planten hed. Jeg vidste, at jeg havde et billede et sted, men det kunne jeg heller ikke finde.

Men så i dag kom der et nyhedsbrev fra Albinus Frø, og her var der fine billeder med af skæbnetræ, Clerodendron trichotomum, og så er der jo slet ingen tvivl. Du kan selv læse mere om skæbnetræ hos Albinus Frø. Den hedder skæbnetræ, men bliver kun et par meter høj og kan være buskformig.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad hedder busken med blå frugter og røde bægerblade?