Hvilket grantræ vokser langsomt?

Hej! Vi har lige fældet et 8 meter højt træ. Var trætte af at samle blade op i hundredevis hver dag. – Tænker nu på – evt. – et grantræ. Det skal være rundt, ikke for bredt og vokse langsomt. Det må gerne være lidt lyst grøn.

Bliver glad, hvis jeg kan få lidt hjælp fra jer!

Med venlig hilsen
Yrsa Søgaard, august 2011

Svar

Det bedste i forhold til din ønsker er en koreansk ædelgran. Den er lille, kegleformet (det er vel det, du mener med »rund«?) og langsomt voksende. Den har blå kogler og blanke, mørkegrønne nåle.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvilket grantræ vokser langsomt?