Hvorfor taber vores birketræer bladene?

Jeg har en række birketræer (ca. 7 år gamle) som mangler en del blade. De blade, som stadig sidder på træerne, er let krøllede og har brune pletter. Der er ikke larver eller andre dyr at se. Træerne står mod nord og er naturligvis udsat for vind og vejr.

Med venlig hilsen
Trine Overgaard, juni 2003

Svar

Der er tale om en bladpletsvamp, som i værste fald kan afløve træerne helt, men de dør ikke af det og kommer sig som regel fint igen.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvorfor taber vores birketræer bladene?