Hvis rødder er det?

Jeg har konstaterat rødder i min regnvandsbrønd. Der er plantet gran og en rådhusvin i nærheden. Hvilken af disse er der mest sandsynlighed for søger ned i brønden med sine rødder?

Med venlig hilsen
Carl-Erik Hjelm, august 2002

Svar

Spørgsmålet kan løses meget let, for granrødder indeholder harpiks. Så bræk én af rødderne over og lugt til brudfladen. Det skulle give svaret, og mit gæt er, at det er rådhusvinen, som er synderen.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvis rødder er det?