Hvor kan jeg købe en eddikekrukke?

Jeg er godt træt af de hvidvinseddiker, jeg kan købe herhjemme.

Da jeg for nogle år siden vendte tilbage til DK, fik jeg ikke min eddikekrukke med mig.

Hvor køber jeg en i DK. Bare en lille en, til jeg igen kommer sydpå.

Med venlig hilsen
Joan Reenberg, februar 2011

Svar

eddikekrukke

Sådan ser en vineddikekrukke ud. Foto: Dansk Hjemmeproduktion

Der er en netbutik, som hedder Dansk Hjemmeproduktion, hvor man kan købe næsten alle ønskelige ting til fremstilling og konservering af fødevarer – som navnet siger.

Her kan du også købe en vineddikekrukke – der er endda et udvalg af eddikekrukker fra Provence. De har også en startkultur til eddikefremstilling:

www.hjemmeproduktion.dk/shop/vineddike-eddikekrukker-11c1.html

Hvis man har tidsskriftet Praktisk Økologi stående i sin reol, så er der i 5/2005 en fin artikel om at lave sin egen eddike.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Hvor kan jeg købe en eddikekrukke?