Findes der en knækkemaskine til valnødder?

Jeg har 9000 valnødder, jeg skal have knækket. Findes der en maskine, der kan knække dem?

Med venlig hilsen
Offer Madsen, oktober 2011

Svar

9000 valnødder er meget, hvis man kun er en mand om at knække dem. Det er 300 stk om dagen en hel måned.

Jeg har aldrig hørt om en valnøddeknækkemaskine. Jeg har spurgt Palle Ledet Jensen, som er indehaver af Dansk Hjemmeproduktion, og som hele tiden er på jagt efter nye ting til at lette arbejdet for os, der gerne vil fremstille vores egne produkter. Han har ikke på nuværende tidspunkt kendskab til en sådan knækkemaskine til valnødder.

Dansk Hjemmeproduktion har en bordmodel af en nøddeknækker, som måske kan gøre din knækning lettere end en gammeldags håndholdt nøddeknækker.

Ellers kan jeg kun anbefale dig at alliere dig med en masse mennesker om at have det sjovt, mens I knækker. Måske familien til lagkage om søndagen medbrigende nøddeknækkere. Eller find et pensionisthold, som er ferme med en nøddeknækker. På Fuglebjerggaard laver de hvert år dage, hvor man kan komme og være med til at plukke humlekopper af rankerne – og det er velbesøgt og sjovt.

Måske er der brugere her på Havenyt, som kan komme med gode ideer, eller kender en sådan knækkemaskine.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Findes der en knækkemaskine til valnødder?