Hvor kan jeg få fat i termostatstyret varmekabel?

Hvor kan jeg købe et termostatstyret varmekabel? Komplet med ca 6–8 mtr. kabel – til indbygning i et minidrivhus. Er der en dansk forhandler af» Parasene«?

Med venlig hilsen
Johan Rasmussen, november 2010

Svar

En hurtig søgning efter et termostatstyret varmekabet gav ikke rigtig noget resultat. Hos Hobbydrivhuse.dk kan du købe varmekabler i forskellige længder, men uden termostat. Her kan du også købe termostatstyrede varmemåtter. Prøv evt. at se i dyrebutikker – man bruger varmekabler og varmemåtter til terrarier.

Jeg har spurgt Anja Egeriis, som har et stort drivhus og formerer planter i stor stil, og hun har sendt mig dette svar:

Varmekabler er generelt lidt sværere at finde end varmemåtter, som kan fås hos flere drivhusforhandlere. Jeg synes, at en varmemåtte er en god løsning, så med mindre spørgeren helt specifikt vil have kabler, bør det kunne bruges.

Jeg har brugt min på et plantebord med styroporplader i bunden, derefter bassinfolie, bassindug, et lag plastic, 5 cm sand, varmemåtten og et lag sand mere. Øverst en plantebakke med undervandingsdug – og hele molevitten dækket over med et tunnelformet minidrivhus. Jeg har også brugt en lignende model uden sand og isoleret med nogle lag bassindug – det var lidt lettere at have med at gøre.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Solsikken

Alt til den økologiske have

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Hvor kan jeg få fat i termostatstyret varmekabel?