Hvor kan jeg købe mistbænke i plast?

Jeg købte for 4–5 år siden nogle formstøbte plast mistbænke til udendørsbrug ca. 1 m lang, 50 cm bred og 40 cm høj. De var meget praktiske lige til at have over nogle salathoveder og lignende. De blev fastgjort til jorden med 4 teltpløkker, og kunne stables, så de fylder meget lidt, når de ikke er i brug. Meget let og enkelt system.

Nu har jeg brug for mange af disse mistbænke til et skolehaveprojekt, men kan ikke finde dem nogle steder i handlen. Hvis nogle kender til, hvor man kan skaffe dem, vil jeg blive meget glad.

Med venlig hilsen
Birte Buhl, november 2014

Svar

Jeg er ikke helt klar over, hvordan din tidligere model så ud. Hvis du sender et foto, som kan sættes ind i dit spørgsmål, kan det være, at nogle af genkender den og ved, hvor den kan købes.

Men der plejer at være masser af lette mistbænke i plast til salg, men det er i det tidlige forår. De bliver måske lidt svære at finde her i efteråret.

Jeg har også prøvet at købe en, men den jeg fik fat i, var vakkelvorn og ville skille ad, når jeg flyttede den, og så var vinden et problem. Den er endt i drivhuset til forkultivering i det tidlige forår. Der er i øvrigt de senere år kommet en del mere stabile, men også noget dyrere drivbænke til salg. Der er som regel en sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Du kan let lede efter både de lette og kvalitetsdrivbænke – eller finde alternative og kreatide ideer ved at lave en Google søgning på drivbænk eller mistbænk og se de billeder, der dukker op.

Her kan du både finde forhandlere og alle mulige hjemmegjorte løsninger. F. eks. en god ide til, hvordan man får de lette drivhuse til at blive stående, for det er ikke altid, at løsningen med teltpløkke er ideel, når kulingen står ind gennem vore haver i det tidlige forår. Se artiklen Den lette mistbænk hos Havefolket.dk

I vores forhandlerguide er der et par forhandlere med gode drivbænke i kategorien Drivhuse og drivbænke.

Billeder fra Googlesøgning på mistbænk

Billeder fra Googlesøgning på drivbænk

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Hvor kan jeg købe mistbænke i plast?