Hvor meget champignonmuld kan jeg tilføre jorden i mit drivhus?

Jeg har en stor bunke champignonmuld liggende, kan jeg bruge det som jord i drivhuset, eller er det for kraftigt?

Med venlig hilsen
L. Skov, maj 2005

Svar

Jeg kan se, at firmaet Champost®, som sælger komposteret champignonmuld anbefaler at bruge 5–10 cm af deres produkt til drivhuset, enten udlagt ovenpå jorden eller muldet ned.

Du skal selvfølgelig overveje, hvor velgødet jorden er i forvejen fra sidste års dyrkning. Du kan altid tilføre mere som jorddække. Det omsættes jo hurtigt i drivhusets fugtige jord, og især agurker holder af at få et nyt lag lagt ovenpå rodsystemet. Det er vigtigt, at du planter agurkerne på en ophyppet jordvold, så du ved supplerende dækning ikke kommer til at dække rodhalsen, da det kan give rådangreb her.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Hvor meget champignonmuld kan jeg tilføre jorden i mit drivhus?